Protokoll från mötet torsdag 5/8-2010

Ungdomssektionens styrelsemöte torsdag 5/8-2010


Närvarande:
Malin Aronsson, Hanna Bäckevik, Evelina Thor, Ida Nilsen, Alice Andrews, Olivia Andrews, Maria Hake, Karin Hulling, Julia Petersson


– Mötet öppnas – (fastän alla ligger huller om buller på madrasser…)


Höstens aktiviteter

Vi har bestämt oss för att planera så mycket som möjligt av höstens aktiviteter redan nu, för att slippa ha så mycket möten senare. Under hösten kommer vi ha följande aktiviteter:


Blåbärsdag söndag 3/10-2010

Blåbärsdagen blir en heldag på stallet för våra yngre medlemmar (grupp nyb f-grupp 2). Klockan 10.00 samlas vi och delar ut vilka hästar och ledare som barnen får. (En ledare har en häst och 3-4 barn). Sedan får barnen gå ut i stallet och i gruppen göra i ordning sin häst inför dagens ”tävlingar”. Vid lunch-tid får de äta lite, sedan kommer föräldrarna och tävlingarna börjar.  Först är det dressyren, en ridlärare får vara ”domare” och skriva positiva kommentarer i ett ”protokoll”. Sedan är det hoppningen. Efter tävlingarna får alla deltagare möjlighet att köpa en rosett var för 25 kr/st. Alla är vinnare!

Grupp Nyb f, grupp 1 och grupp 2 har olika program (Hanna skall kolla upp de lättaste programmen) och höjd på hindren (bommar respektive 30 och 50 cm).

Inför Blåbärsdagen behövs två olika lappar göras, Alice skall göra båda. En informationslapp där all information står om dagen, och en anmälningslapp. Det får vara max 25 deltagare, sista anmälningsdag är 26/9 och det kommer kosta 200 kr/pers. Då får de rida ett dressyrprogram och en hopprunda och dessutom få lunch (förslagsvis korv och bröd).
Sedan skall 25 anmälningstalonger göras där barnen skall skriva namn och telefoner och önska första- andra- och tredjeval på häst till ”tävlingen” (förmodligen blir det val mellan Misty, Ross, Findus, Felix, Shejk och Ayla som det ser ut nu). Även förälders underskrift. Anmälningstalongen skall lämnas i US-brevlådan och medan barnen tar en talong tar de även ett dressyrprogram så att de kan plugga.

Spökkväll lördag 6/11-2010

*Barn max 12 år 17.00-19.00 50 kr/barn

*Barn/Ungdomar 13 år och uppåt 19.30-tills det är slut 30 kr/person


I år skall vi ha ett nytt upplägg. Istället för spökrunda på Nybörjarrundan, skall vi ha en liten runda med olika läskiga stationer, vid varje station står någon och mellan stationerna är det lite läskiga spöken mm. Barnen skall samla guldpengar (alt. något annat) vid stationerna.

Station 1 – Spökhistorier (förslagsvis på loftet i gamla stallet)– alla barnen måste lyssna på hela spökhistorian för att få fortsätta utmaningarna. Nu blir de också rejält uppskrämda, vilket är meningen.

Station 2 – Läskigt, mörkt rum (förslagsvis täckesrummet) – barnen skall (i grupper om ca 3 pers) gå in i ett mörkt och läskigt rum och hitta t.ex. tre guldpengar för att få komma vidare. De måste vara ganska synliga…

Station 3 – Läskiga hinkar (förslagsvis början av grushagen bredvid paddocken) – det är tre hinkar med äckligt innehåll (förslagsvis chokladpudding, kall gröt eller spagetti.. you name it). I någon av hinkarna finns ett guldmynt… Resten förstår ni.

Station 4 – Smak (förslagsvis i hagen bakom ridhuset) – barnen skall smaka på saker med förbundna ögon och gissa vad det är. För varje rätt ett guldmynt. Varje barn får smaka en gång.

Station 5 – Gissa vad som tagits bort (förslagsvis på parkeringen bakom ridhuset) – en duk med läskiga grejer finns framme, något tas bort, de ska gissa vad som tagits bort. Gissar de rätt får de ett guldmynt (endast ett försök).

Station 6 – Läskiga hinkar igen (förslagsvis i manegen), fast annat upplägg, nu ska de känna med förbundna ögon och gissa vad det är för något. För varje rätt ett guldmynt. De får känna och gissa varsin gång.

Den grupp som sedan när de kommer tillbaka har flest guldmynt får förstapris, extra mycket godis. Resten får också godis. Det skall få någon typ av fika innan de går ut på rundan, pannkakor med sylt och grädde (och självklart massa karamellfärg). Kakor som skall bakas är ”fingerkakor” och ”spindel-chokladbollar”. Om det blir tid över får barnen se lite på TV, vi har på förslag den tecknade serien Creepschool som är lagom läskig.

När de små barnen gått hem kommer de ”stora” barnen vid 19.30-tiden och då ser vi tillsammans med dem på läskig skräckfilm och käkar popcorn. De får betala 30 kr per person för dricka och snacks. Tänk gärna på vad för skräckfilm vi skulle kunna se!

Alice skall fixa affisch redan nu så att vi har det färdigt.

Julfest söndag 12/12-2010

Julfesten blev succé förra året så i år skall det bli lika bra. Det blir förhoppningsvis kadrilj, riddargrupp, sång med barnen, tolkning, parhoppning mm. Att planera julfesten just nu känns dock lite avlägset.

Stallbästis

Även Stallbästis 2010 skall utses och precis som förra året skall årets Stallbästis avslöjas på julfesten. Lappar om Stallbästis skall komma upp i slutet av oktober, Alice gör även denna lapp. Om vi även skall ha en Hästbästis lämnar vi öppet, i så fall får ridlärarna utse någon som även han/hon avslöjas på Julfesten i så fall.

Packa

I år har inte US ansvaret för packningen utan Maria, men vi skall åtminstone vara med och hjälpa till någon gång om vi kan. Klubben packar 23/12 10-14, 30/12 10-18 (heldag) och 31/12 10-14.

Skriv upp ovan nämnda datum till alla aktiviteter i almanackan redan nu!

– Mötet avslutas


Justeringsman sign:_____________

Justeringsman sign:_____________

Sekreterare sign:_______________


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0